"Στην εποχή μας, η παγκοσμιοποίηση και οι τεχνολογικές εξελίξεις προκαλούν ραγδαίες αλλαγές στην κοινωνία και στην οικονομία σε διεθνές επίπεδο. Στο νέο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον που δημιουργείται, η ανάγκη διασφάλισης της προστασίας του πολίτη-καταναλωτή και η δημιουργία και λειτουργία κοινωνικών και πολιτικών θεσμών που εγγυώνται το πλαίσιο για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, αποτελούν βασικές παραμέτρους της Πολιτείας.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, στο πλαίσιο μιας ενιαίας ευρωπαϊκής στρατηγικής δράσης και παρέμβασης στο πεδίο της προώθησης των δίκαιων αιτημάτων του καταναλωτή και του καταναλωτικού κινήματος, έρχεται να λειτουργήσει ενισχυτικά και υποστηρικτικά καλύπτοντας το μεγάλο κενό που υπάρχει σήμερα στο πεδίο των καταναλωτικών διαφορών.
Ο ρόλος του, ως Ανεξάρτητη Αρχή, είναι να διαχειριστεί με τον πιο κατάλληλο τρόπο και να επιλύσει τις διαφορές που προκύπτουν ανάμεσα σε καταναλωτές και προμηθευτές του ιδιωτικού ή του δημόσιου τομέα, προστατεύοντας τον καταναλωτή και στηρίζοντας τις επιχειρήσεις που παρέχουν αγαθά και υπηρεσίες κατά τρόπο υπεύθυνο.
Σ’ ένα περιβάλλον κοινών αλλά και διαφορετικών προσδοκιών, επιδιώξεων και δυναμικών, φιλοδοξούμε ο Συνήγορος του Καταναλωτή να αποτελέσει μηχανισμό που θα υποστηρίξει την αναβάθμιση της ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, προκειμένου να προστατέψει τον πολίτη-καταναλωτή από κινδύνους που απειλούν την υγεία του, την ποιότητα της ζωής του και της αξιοπρεπούς διαβίωσής του.
Η επιτυχία του θεσμού θα κριθεί φυσικά από τη δυνατότητά μας να ανταποκριθούμε στις ανάγκες που καταγράφονται καθημερινά στις επαφές μας, θα κριθεί όμως και από την ικανότητά μας να δημιουργήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με αυτούς που θα επιλέξουν να επωφεληθούν από τις υπηρεσίες μας.
O Συνήγορος του Καταναλωτή συστάθηκε το 2004, ως Ανεξάρτητη Αρχή με
κύριο ρόλο τη διαμεσολάβηση για ένα φιλικό διακανονισμό των διαφορών που προκύπτουν μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών ή και των αντίστοιχων ενώσεών τους. Πρόκειται για ένα νέο θεσμό που λειτουργεί ως «εξωδικαστικό όργανο» συναινετικής επίλυσης και ρύθμισης των καταναλωτικών διαφορών, τόσο έναντι του ιδιωτικού, όσο και του δημόσιου τομέα. "
Γιάννης Δ. Αδαμόπουλος
Συνήγορος του Καταναλωτή
http://www.synigoroskatanaloti.gr/docs/stk_info.pdfhttp://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11379&subid=2&pubid=145498