Οι «180»χώρες -μεταξύ αυτών και οι ΗΠΑ- αποφάσισαν να υιοθετήσουν έναν «Οδικό Χάρτη», ο οποίος περιλαμβάνει διαπραγματεύσεις δύο ετών με στόχο μία νέα Συνθήκη το 2009.
Μόλις ο πρόεδρος της Διάσκεψης και υπουργός περιβάλλοντος της Ινδονησίας Ραχμάτ Βιτοελάρ κήρυξε τη λήξη της διάσκεψης η αίθουσα πλημμύρισε από επευφημίες, χειροκροτήματα και ζητοκραυγές για την επίτευξη της συμφωνίας.
Όπως μετέδωσε το BBC, στο τελικό κείμενο γίνεται αναφορά στην ανάγκη περιορισμού των εκπομπών αερίου και στη μεταφορά «πράσινης» τεχνογνωσίας στις φτωχότερες χώρες του πλανήτη.
Ο «Οδικός Χάρτης» αναμένεται να οδηγήσει σε μία νέα Διάσκεψη για το Κλίμα, περί τα τέλη του 2009, στη Δανία.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ ζητούσε σαφή δέσμευση των βιομηχανικά ανεπτυγμένων χωρών για μείωση των εκπομπών αερίου από 25% έως 40% με χρονικό ορίζοντα το 2020.
Η κίνηση αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση των ΗΠΑ, αλλά και άλλων χωρών όπως ο Καναδάς και η Ιαπωνία.
Τελικώς επετεύχθη συμφωνία, αφού στο τελικό κείμενο δεν γίνεται σαφή αναφορά σε συγκεκριμένο ποσοστό μείωσης των εκπομπών αερίου.
Πάντως, αρκετές οργανώσεις που μάχονται για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και εκπρόσωποι χωρών εξέφρασαν την άποψη ότι το αποτέλεσμα της Διάσκεψης του Μπαλί είναι φτωχό.
Η υφυπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας Ναταλί Μοριζέ αναγνώρισε ότι η συμφωνία είναι κατώτερη των προσδοκιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Η κοινή γνώμη θα καταλάβει ότι φέραμε τις ΗΠΑ στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Είναι ένα αδύναμο πλαίσιο, αλλά σε κάθε περίπτωση, πάμε ένα βήμα μπροστά» είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο.